Μαθητές Δημοτικού: θέλουν ελεύθερο χρόνο και φίλους
Τους αρέσουν επίσης τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και η μουσική, αλλά μόνο το 22% διαβάζουν τα μαθήματά τους μόνοι τους

Filoi

Τι μπορεί να κρύβεται πίσω από την απάντηση ενός παιδιού του Δημοτικού, ότι αυτό που θα ήθελε περισσότερο να έχει στον ελεύθερο χρόνο του είναι οι φίλοι; Πόσο άγχος, πόση μοναξιά, πόση σκοτούρα «βαριά» για το μυαλό ενός παιδιού; Kαι πόσο αυτή η έλλειψη θα σημαδέψει την ψυχή ενός δεκάχρονου παιδιού όταν μια τριαντακονταετία μετά, αναζητά τη χαμένη του ξεγνοιασιά; Αναζητά τα... καλύτερά του χρόνια.


Οκτώ στους δέκα μαθητές δευτέρας και πέμπτης τάξης του Δημοτικού θα ήθελαν τον ελεύθερο χρόνο τους να τον αφιερώνουν -περισσότερο από κάθε τι άλλο- σε φίλους. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 728 παιδιών των δύο τάξεων 15 σχολείων του νομού Αργολίδος. Γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό εάν σκεφτούμε δύο παραμέτρους. Η πρώτη είναι ότι οι μαθητές είναι μικρής ηλικίας με αποτέλεσμα να μην έχουν μεγάλο όγκο σχολικής δουλειάς και η δεύτερη ότι ζουν στην επαρχία, όπου οι ελεύθεροι χώροι είναι πολύ περισσότεροι απ' ό,τι στα μεγάλα αστικά κέντρα, οι αποστάσεις πιο μικρές και ο ελεύθερος χρόνος περισσότερος, και εν τέλει η ζωή πιο ανθρώπινη. Δηλαδή, τι θα πουν και πώς νιώθουν τα παιδιά της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, όπου η «απομόνωση» στις πολυκατοικίες είναι εντονότερη;

«Με το σύγχρονο τρόπο ζωής τα παιδιά αποξενώθηκαν από τον κοινωνικό τους περίγυρο, νιώθουν μοναξιά και ανία, αναζητούν φίλους ανάμεσα σ' έναν κόσμο που πλέον δεν εμπιστεύονται. Τους λείπουν η παρέα, ο ελεύθερος χώρος, το παιχνίδι, η κοινωνικότητα. Πρέπει να αναρωτηθούμε, όμως, πώς η κατάσταση αυτή θα τα επηρεάσει μεγαλώνοντας», ανέφερε στην «K» ο επικεφαλής και επιστημονικά υπεύθυνος για την έρευνα, καθηγητής Αλέξης Τότσικας.

Το πρόβλημα οξύνεται καθώς παρατηρείται ότι έξι στα δέκα παιδιά (ποσοστό 62,5%) έχουν απαντήσει ότι θα ήθελαν να είχαν ελεύθερους χώρους για να μπορούν να παίξουν... Σε ηλεκτρονικά παιχνίδια και μουσική (δίσκοι κοκ.) θα ήθελαν να μπορούν να αφιερώνουν τον ελεύθερο χρόνο τους, επίσης, περίπου έξι στα δέκα παιδιά (ποσοστό 57,3%). Ακολουθούν τα βιβλία, τα μουσικά όργανα, η ζωγραφική με ποσοστό 45,4%.

Το μεγάλο πρόβλημα των χώρων και η σημασία του στη σωστή ανάπτυξη των σημερινών παιδιών καταδεικνύεται στο ότι το 64,5% και το 62,5% των παιδιών θα ήθελαν να έχουν στο σχολείο τους μεγαλύτερους αθλητικούς χώρους και προαύλιο αντιστοίχως. Η πλειονότητα των παιδιών αυτής της ηλικίας διαβάζει τα μαθήματα του σχολείου μία με δύο ώρες καθημερινά, ενώ οι περισσότεροι (62,4%) προστρέχουν στη μητέρα τους για βοήθεια όταν δυσκολεύονται. Το 22,4% δήλωσε ότι τα καταφέρνουν μόνοι τους χωρίς τη βοήθεια κάποιου άλλου, ενώ μόλις το 7,2% των πατεράδων διαβάζουν τα παιδιά τους.


Απόστολος Λακασάς
Πηγή: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_09/06/2001_5005432



Line