«Πρόγραμμα μέτρων εξατομικευμένης υποστήριξης μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη μεγιστοποίηση της ακαδημαϊκής και κοινωνικής τους ανάπτυξης με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών και Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού- Άξονας Προτεραιότητας 2» του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» (ΕΣΠΑ 2007-2013)
Η Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων του ΥΠΑΙΘΠΑ ως δικαιούχος (Φορέας Υλοποίησης) του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» υλοποιεί τις Πράξεις με τίτλο «Πρόγραμμα μέτρων εξατομικευμένης υποστήριξης μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη μεγιστοποίηση της ακαδημαϊκής και κοινωνικής τους ανάπτυξης με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών και Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού» των Αξόνων Προτεραιότητας 1: «Αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και προώθηση της κοινωνικής ενσωμάτωσης στις 8 Περιφέρειες Σύγκλισης» και 2: «Αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και προώθηση της κοινωνικής ενσωμάτωσης στις 3 Περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου» του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» (ΕΣΠΑ 2007‐2013) με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση/EKT και το Ελληνικό Δημόσιο. Συμπράττων Φορέας της Πράξης είναι το ΙΕΠ και Φορέας Λειτουργίας η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του ΥΠΑΙΘΠΑ.
Οι οκτώ (8) Περιφέρειες Σύγκλισης είναι οι εξής:
- Ανατολική Μακεδονία και Θράκη
- Θεσσαλία
- Ήπειρος
- Ιόνιοι Νήσοι
- Δυτική Ελλάδα
- Πελοπόννησος
- Βόρειο Αιγαίο
- Κρήτη
Οι τρεις (3) Περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου είναι οι εξής:
- Αττική
- Κεντρική Μακεδονία
- Δυτική Μακεδονία
Οι Πράξεις αφορούν στον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, την αναδιάρθρωση του ρόλου των ειδικών σχολείων και των τμημάτων ένταξης με τη χρήση υπάρχοντος προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού σε ψηφιακή μορφή, ώστε η εκπαίδευση να ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των μαθητών χωρίς διακρίσεις.
Ειδικότερα, μέσω των συγκεκριμένων Πράξεων επιδιώκεται:
- Να προσληφθούν και να μισθοδοτηθούν εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής ΠΕ και ΔΕ στο πλαίσιο των Πράξεων.
- Να επιμορφωθούν πολλαπλασιαστές (Σύμβουλοι Ειδικής και Γενικής Αγωγής διαφόρων ειδικοτήτων) και εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής.
- Να αναπτυχθεί Οδηγός Διαφοροποίησης Προγραμμάτων Σπουδών Ειδικής Αγωγής.
- Να συγκεντρωθούν και συμπληρωθούν το ήδη υπάρχον σχετικό επιμορφωτικό υλικό και τα ειδικά εργαλεία.