ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ



Stacks Image 6263


Η δράση σχεδιάστηκε αρχικά με Επιστημονικώς Υπεύθυνη την κα Σουζάνα Παντελιάδου, Καθηγήτρια του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Υλοποιήθηκε στο σχολείο μας από την Πυρένη Κλημή.
Το πρόγραμμα στόχευε:

1) στη διερεύνηση των παραγόντων που σχετίζονται με την αποτελεσματική προσαρμογή και ένταξη των παλιννοστούντων και μεταναστών μαθητών στο ελληνικό σχολικό πλαίσιο,
2) στην πρόληψη ψυχοσυναισθηματικών και κοινωνικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι μαθητές μετανάστες στο σχολικό πλαίσιο καθώς και στον περιορισμό φαινομένων σχολικής διαρροής και αποτυχίας,
3) στη βελτίωση της δυναμικής της τάξης και του σχολείου συνολικά μέσα από την άρση στερεοτύπων,
4) στην επίλυση των συγκρούσεων που πιθανόν να δημιουργηθούν με την κινητοποίηση όλων των παραγόντων –ατομικών, οικογενειακών και κοινωνικών που προωθούν τη θετική συνύπαρξη και αλληλοαποδοχή,
5) στην αντιμετώπιση ψυχοκοινωνικών δυσκολιών (εκφοβισμό, επιθετικότητα και προβλήματα προσαρμογής),
6) στο άνοιγμα του σχολείου στην κοινότητα με τη δυνατότητα διεπαγγελματικής συνεργασίας με ψυχοκοινωνικές υπηρεσίες, στο βαθμό που τα προβλήματα υπερβαίνουν το πλαίσιο της σχολικής κοινότητας,
7) στην καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών, σχολείου, οικογένειας και κοινότητας,
8) στον εντοπισμό και την παροχή επιπλέον υποστήριξης στην ένταξη μαθητών που αντιμετωπίζουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες,
9) στη δημιουργία προϋποθέσεων για τη σταθερή συνεργασία ψυχολόγων και σχολείου, μέσα από την ενεργητική αξιοποίηση φορέων, όπως οι Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων και
10) στην ενδυνάμωση και την ενεργοποίηση των ίδιων των μαθητών και των οικογενειών τους για την αντιμετώπιση της διαδικασίας προσαρμογής τους.



Υποδράση 6.1: Διερεύνηση αναγκών και σχεδιασμός παρεμβάσεων ψυχολογικής υποστήριξης

Stacks Image 6269

Στο πλαίσιο της υποδράσης περιλαμβάνονταν οι ακόλουθες δραστηριότητες:

Διερεύνηση αναγκών

Σχεδιασμός παρεμβάσεων ψυχολογικής υποστήριξης


Ο σχεδιασμός των απαραίτητων παρεμβάσεων θα αξιοποιήσει τα ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα της διερεύνησης αναγκών και αναλύεται στις παρακάτω εργασίες:

Επιλογή και εκπαίδευση των συνεργατών ψυχολόγων.

Επιλογή σχολείων εφαρμογής.

Σχεδιασμός παρεμβάσεων.

Παραγωγή υλικού υποστήριξης των παρεμβάσεων




Υποδράση 6.2: Εφαρμογή και αξιολόγηση παρεμβάσεων ψυχολογικής υποστήριξης


Stacks Image 6276



Στο πλαίσιο της υποδράσης περιλαμβάνονταν οι ακόλουθες δραστηριότητες:


Παρεμβάσεις πρόληψης στο άτομο και στο σύστημα.

Υποστήριξη ατομικής συμβουλευτικής




Αποτέλεσμα των παραπάνω δράσεων ήταν να δημιουργηθεί ένα σύστημα υποστήριξης για την ψυχική υγεία των μαθητών.

Ο ρόλος των δράσεων προσέφερε υπηρεσίες στο 48ο Δ.Σ. Αθηνών με τις δραστηριότητες πρόληψης, με την διάγνωση και την εκτίμηση των αναγκών κατά περίπτωση.

Επιπλέον η παρέμβαση στην κρίση, η υποστήριξη των εκπαιδευτικών ατομικά και ομαδικά και η διασύνδεση με τις υπηρεσίες κοινωνικής πρόνοιας και ψυχικής υγείας της περιοχής, σε περιπτώσεις όπου κρινόταν αναγκαία η συστηματική αντιμετώπιση, δημιούργησαν ένα υποστηρικτικό πλαίσιο αρωγής στη σχολική κοινότητα.


MSc Πυρένη Κλημή - Ψυχολόγος